14062013
.... er præcis hvad det er. Det er et projekt, hvor man som designer skal ud og researche på, om det butikkerne og de forskellige brands tror sælger, egentlig er dét, der sælger. Det kan man finde ud af på en hel masse måder - men bedst af alt, at være fysisk til stede.
Jeg har på det øverste moodboard samlet en masse billeder, som til sammen skaber et overblik over min målgruppe - piger på 16-19 år.
Denne collage er resultatet af to piger, som viste mig deres klædeskabe. De viste mig deres garderobe; deres basis-styles, deres bedste køb samt deres seneste fejlkøb. Disse garderober støttede enormt godt op om den research jeg selv havde lavet i butikker samt analysering af piger i aldergruppen 16-19 år på strøget.
Dette ^^ er så min mini-kollektion, som jeg kom frem til efter min endelige analyse af min research. Hvad jeg i hovedtræk fandt ud af er, at piger klæder sig meget sporty denne sæson. De klæder sig sporty, men kan også lide at vise hud. Meget korte shorts, miniskirts, oversize t-shirts samt cropped tops var noget som gik igen ved næsten alle de piger jeg så eller snakkede med. Pigerne bærer meget denim og "t-shirts with a statement" er enormt populært.
To farvelagte modeller med to croptops, en denim playsuit og højtaljede denimshorts.
Dette billede er et udkast af min meget lidt omfattende designudviklings-proces. Da det var et lynprojekt med fokus på research og analyse, blev selve designdelen sat en smule til side, hvilket også var meningen med dette projekt.
Jeg har fundet ud af, at projekter med stort fokus på designdelen er meget mere mig og meget mere udfordrende for min kreative side.
:-)
Jeg har fundet ud af, at projekter med stort fokus på designdelen er meget mere mig og meget mere udfordrende for min kreative side.
:-)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar